2 saptamani de Kenya

Jambo! M-am intors in Africa dupa 4 ani de la prima calatorie, adica fix la timp cat sa nu-mi expire vaccinul de febra galbena, facut in 2010, valabil 5 ani. (intre timp am aflat ca e valabil 10 ani). Prima data am fost in Tanzania iar de data asta tot prin zona, in Kenya, o tara nu foarte diferita de cealalta. Evident ca exista insa niste diferente majore, iar prima o descoperi chiar la intrarea in tara unde, spre deosebire de tanzanieni, care te lasa sa intri fara viza (daca esti cetatean roman), in Kenya trebuie sa scoti din buzunar 40 de euro pentru viza. De la aeroportul din Mombasa pana la Diani Beach, taxiul costa in jur de 35-40 de euro.
Nici atunci si nici acum n-am bantuit tara in lung si-n lat, in primul rand pentru ca nu este prea prietenoasa cu turistii si in al doilea rand pentru ca nu ai mare lucru de vazut. Asta daca nu iti plac locurile mizere, saracia si neajunsurile. DSC03734

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Majoritatea turistilor vin pentru plaja sau safari, sau amandoua, si stau in resorturi luxoase, departe de haosul vietii cotidiene a kenyenilor. Cum ai pus piciorul afara din locul unde stai, se vor gasi localnici care iti ofera tot felul de lucruri. Majoritatea iti ofera calatorie cu taxiul sau motocicleta, excursii, sau orice altceva iti doreste inimoara ta de alb cu bani. Te urmaresc, sunt insistenti si nu tin cont ca nu arati ca ceilalalti turisti cu bani, pentru ei tot ce-I alb, e loaded.
Eu am vizitat un prieten care a inchiriat o casuta fix langa plaja Diani Beach, inconjurata de resorturi scumpe pentru mzungu. Am stat intr-un complex de casute nerenovate, Chale Sea Villas, in care ploua prin acoperis iar curentul se opreste cand are el chef, adica foarte des. Daca nu esti pretentios, locul chiar are un farmec aparte. Administratorul e Solomon, un om care spune Karibu (welcome) la fiecare propozitie si care are un bebelus proaspat si o sotie care ne gateste din cand in cand..

Solomon a prins o caracatita

casuta in care am stat

biroul provizoriu triptil.ro

In curte e si un beach bar darapanat, iar singurul client pe care l-am vazut pana acum e un neamt batran jumate chelios, jumate pletos, care isi tareste piciorul dupa el. Sta intr-o casa alaturata si vine aici in cautarea companiei. Azi cand am iesit din mare am simtit miros de iarba.

Plaja e idilica, presata cu nisip alb si deocamdata nici talpa de beach boy, carora probabil ca le e prea lene sa vina pana aici. Din cand in cand vezi cate un pescar care-ti striga karibu, sau te ingnora, dupa noroc. Mai sunt si copiii carora le place sa se balaceasca, in rest plaja e doar pentru tine. Am uitat sa precizez ca este inca off-season, d-abia s-a terminat sezonul ploios si ca turistii au fost decimati oricum de vestile atentatelor teroriste care au avut loc in aceasta tara. Hotelurile sunt aproape pustii, la fel si barurile si restaurantele. In rest sunt o multime de ruine care imi dau impresia ca ma aflu intr-un ghost town.

In afara de levenit pe plaja, o zi am vizitat Mombasa, o alta am petrecut-o vanand faruri iar doua zile m-am aventurat intr-un safari, despre care v-am povestit deja, aici.
Cum spuneam am facut si o excursie de o zi in Mombasa, care e aglomerat si puturos. Nu merita sa pierzi prea mult timp prin acest oras plin de hoti de buzunar. Pentru ca am vrut sa traiesc experiente autentice, n-am luat taxiul si am schimbat vreo 3 mijloace de transport, printre care si ferriboatul, unde ne-au furat fara rusine aparatul foto. Aici stai la o coada imensa, uneori chiar si o ora, iar femeile separate de barbati.

coada la ferryboat

Mombasa isi arata coltii

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2012 - kenia (55) DSC03522

Fort Jesus, Mombasa

La intoarcere ne-am invatat minte si am luat taxiul. Soferul de taxi are 6 degete la fiecare mana, dintre care unul e mereu in nas. Ne povesteste despre voodoo si despre sarlatanii care te stropesc cu nu stiu ce parfum ce te zapaceste de nu mai realizezi ce se intampla. In afara de orasul vechi, care are cateva porti sculptate si un fort, pe care l-am vazut doar pe dinafara si niste colt de elefant care sunt un fel de simbol al orasului nu prea ai ce vedea prin oras. La intoarcere am facut o oprire la supermarket, unde sunt preturi chiar mai mari decat la noi.
Pe intreg teritoriul tarii, apa de la robinet nu este potabila dar totusi ma spal totusi cu ea pe dinti. M-am aprovizionat cu cereale, rontaieli si bidoane cu apa de 10 litri cu care am fugit dupa taxi ca sa nu pierdem coada la ferryboat.
Asa ca daca nu esti prea pretentios si vrei o alternativa ieftina la vacantele in resorturi, te poti duce la Chale Sea Villas, unde prietenul la care am stat platea doar 200 de euro pe luna. Casutele sunt fix langa plaja, departe de zona hotelurilor luxoase, asa ca nu o sa te deranjeze nimeni. Nu exista gard electric, asa cum au constructiile impozante din zona iar incinta e pazita de un localnic cu maceta. Daca va intereseaza locatia ma puteti contacta si va dau numarul de telefon al administratorului.

plaja din fata casei

Matatu, un fel e microbuz ieftin dar sinsitru

Am iesit de cateva ori si la restaurantele pe de plaja, dintre care cel mai celebru fiind 40 thieves, cu atmosfera relaxanta, dar plin de prostituate. O pizza costa intre 6-9 euro, o bere in jur de 2 euro iar un cocteil cam 5 euro. Atractia locatiei sunt bodyguarzii de aici, toti maasai.

40 thieves, un bar celebru  de pe plaja

un neamt si o localnica..

sub baobab

About Oana
Turist & călător în peste 50 de ţări din lume, adică mai puţin de 50% din ceea ce-mi doresc să descopăr. Fac slalom printre amintiri şi–mi aleg cele mai frumoase locuri pe care le-am călcat în picioare.